Martijn van Tongeren

Martijn van Tongeren is een succesvolle ondernemer en online marketing specialist. Door de Jaren heen heeft hij niet alleen zijn eigen succesvolle bedrijven weten op te richten, maar houdt zich ook bezig met het geven van trainingen op het gebied van online marketing.

Martijn is auteur van het boek ‘De Online Marketing Tornado’ en is zelf eigenaar van zes BV’s. Deze zes BV’s zijn; IMU, Phoenix, Plug & Pay, Huddle, Salespassie en Traffic Leaders. Met 11 jaren online marketing ervaring weet Martijn je alle ins en outs van het online marketing gebeuren bij te brengen.  Dit is ook de reden waarom hij samen met zijn team van IMU toppers dagelijks eraan werkt om zoveel als mogelijk ondernemers verder te helpen met hun online onderneming.

Hij heeft er zelf plezier in om mensen aan te sturen of beter gezegd te coachen bij het ontwikkelen van hun online marketing strategie. Zijn uiteindelijke doel is niet alleen om impact te hebben op het leven van ondernemers, maar hij wil deze impact zoveel als mogelijk vergroten om samen de wereld te veroveren.  

Korte historie

Martijn begon zijn carrière in 2009 toen hij zijn eerste website bouwde voor een stomerij. Dit was het moment toen hij steeds meer bewondering kreeg voor het online marketing gebeuren.

In 2012 werd hij uiteindelijk ondernemer en klant bij de IMU. Omdat hij het helpen van mensen met hun website super spannend vond besloot hij uiteindelijk in 2014 werkzaam te zijn als support medewerker van IMU. Uiteindelijk heeft hij zich in 2017 weten in te kopen bij IMU als businesspartner.  Sindsdien is de business meer dan verdubbeld en is het bedrijvenpakket gegroeid naar 6 stuks in de vorm van een salesbedrijf, twee marketingbedrijven en drie softwarebedrijven.

Auteur van een boek

Martijn van Tongeren is zelf ook auteur van een boek genaamd ‘De Online Marketing Tornado’. Dit boek heeft hij samen met zijn compagnon Tonny Loorbach geschreven. Na het lezen van dit boek weet je precies welke technieken je kunt hanteren en toepassen om een succesvolle onderneming te starten.

Het boek is zeker een aanrader voor personen die aan online marketing willen doen of voor bijvoorbeeld startende ondernemers die zijn of haar online marketingstrategie serieus neemt. Je kunt het boek ook wel zien als een blauwdruk waarin stapsgewijs wordt uitgelegd hoe je op basis van je marketingstrategie een succesvolle onderneming kunt neerzetten.  Daarnaast kom je in het boek ook informatie tegen met betrekking tot het genereren van leads, het werven van klanten en converteren van bezoekers en het bouwen van een community. Dit alles wordt online gedaan waarbij internet dus een grote rol speelt.

Wie is een online marketing specialist?  

Het kan best dat je je afvraagt wat wordt verstaan onder een online marketing specialist. Het gaat in ieder geval om een professional die op basis van kennis en jarenlange werkervaring in staat is om ondernemers te helpen bij het opstellen van een marketingstrategie voor hun onderneming. Hierbij wordt ingezet op talloze verschillende technieken, die samen één geheel vormen.

Enkele technieken die je kunt toepassen bij het ontwikkelen van je marketingstrategie:

  • Search engine optimization ofwel SEO heeft zoals de naam het al aangeeft te maken met zoekmachine optimalisatie. Je dient een dusdanige strategie te ontwikkelen dat je website een goede SEO score heeft. Hierdoor zal het hoog gerankt wordt in de resultaten van de verschillende online zoekmachines zoals Google. Hier dien je dus vooral de focus te leggen op het gebruik van de juiste zoekwoorden, het gebruik van backlinks en meer.
  • De tweede techniek die je kunt toepassen heeft betrekking op SEA oftewel Search Engine Advertising. Deze techniek zorgt ervoor dat jouw advertentie in zoekmachines bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Hierdoor kun je dus meer leads genereren. Dit zal uiteindelijk ook resulteren in meer omzet voor je onderneming. 
  • Een derde belangrijke techniek in het online marketing gebeuren is content marketing. Door interessante, unieke en informatieve content te creëren kun je ook goed scoren in de Google zoekmachine. De content die je plaatst moet er onder andere voor zorgen dat je zoveel mogelijk bezoekers werft. Deze bezoekers moet je dan verder weer zoveel als mogelijk proberen in te zetten als betalende klanten.

Je zult merken dat de verschillende technieken veel met elkaar gemeen hebben en dat je dus niet alleen de focus kunt leggen op een techniek als je succesvol wil zijn met je online marketing campagne. Je zult vaak genoeg een combinatie van technieken moeten toepassen om succesvol te zijn. 

IMU Podcasts

Als je meer te weten wil komen over online marketing, de toe te passen strategieën, dan kun je het best de IMU podcasts volgen van Martijn en Tonny Loorbach. De podcasts zijn te beluisteren via Spotify, Google podcasts, Apple podcasts en Stitcher. Middels deze podcasts proberen de heren je de beste inzichten en tips mee te geven op het gebied van online marketing, ondernemerschap, neuromarketing, mindset en persoonlijke ontwikkeling.

Bekijk ook de leerzame videos van Martijn

Als je op de website bent van Martijn, dan kun je naast Podcasts er ook voor kiezen om de leerzame filmpjes te bekijken. In het menu op de startpagina van de site klik je dan op het tabje 'videos'. Na hierop geklikt te hebben komt er een nieuwe webagina tevoorschijn met een overzicht van alle video's van Martijn.

De filmpjes gaan onder andere over onderwerpen zoals e-mail marketing, hoe je miljoenen euro's binnen twee jaar kunt verdienen, IMU events, hacks om hoger in de zoekresultaten van Google te komen en veel meer. Deze filmpjes moeten je in staat stellen om zelf een online marketing strategie te ontwikkelen en te operationaliserej. 

Spreker bij diverse events

Martijn houdt zich niet alleen bezig met het maken van podcasts, maar wordt ook regelmatig ingehuurd als spreker voor events die te maken hebben met ondernemerschap en online marketing. Hij gaat tijdens zulke events graag in op onderwerpen als SEO, Conversie optimalisatie en Community Building.

Hij legt de onderwerpen graag op een hands-on manier uit. Je zult merken dat Martijn tijdens zijn sessies vaak gebruik maakt van duidelijke en sprekende voorbeelden. Voor hem is belangrijk dat wat hij vertelt ook begrijpbaar is voor het luisterend publiek. Hij gaat daarom ook voor elke event na met welke publiek hij te maken zal hebben. Hij probeert dan zijn kennis op een dusdanige manier over te brengen, dat zijn doelgroep in staat is om de verbanden zelf te leggen. Hiermee brengt hij ook een begrijpelijke en interactieve sessie waarbij vrijwel iedereen met nieuwe inspiratie en ideeën na de sessie naar buiten loopt. Martijn staat al ruim zeven jaren regelmatig voor groepen om ze kennis bij te brengen betreffende online marketing.

Individuele en groepscoaching

Het kan best dat je bij het uitzetten van je online marketing strategie tegen zaken aanloopt. Martijn helpt je gelukkig graag middels zijn one on one coaching sessies of groepssessies om weer op spoor te geraken. Allereerst kan hij je op basis van zijn pragmatische benadering bijstaan met het ontwikkelen van een actieplan waarmee je verder aan de slag kunt gaan.

Naast de individuele sessies kun je bij Martijn ook terecht voor groeps coaching sessies. Als professional geeft Martijn regelmatig workshops en is hij gewend om de vertaalslag van online marketing naar verschillende soorten bedrijven te maken in één sessie. De sessies zijn zo in elkaar gezet dat men niet alleen van Martijn leert, maar ook van elkaar.

Middels de individuele en groepscoaching sessies stelt Martijn ondernemers in staat om hun online marketing strategie wederom onder de loep te nemen en te evalueren. Hij reikt je daarbij tools aan die je kunt hanteren om je online marketingstrategie verder aan te passen of drastisch te wijzigen. Het uiteindelijke doel is dat je met hulp van Martijn in staat moet zijn om een succesvolle online marketing campagne neer te zetten en daarmee meer omzet te genereren.

Contactgegevens klantenservice

Heb je vragen voor Martijn of wil je meer te weten komen over het online marketing gebeuren? Neem dan gerust contact op met Martijn van Tongeren. Dit kun je doen door via de website van Martijn in het menu te klikken op het tabje ‘contact’. Je komt dan op een nieuwe webpagina terecht waarbij je allereerst via verschillende sociale media kanalen zoals Facebook, Instagram, en Linkedin je vraag kunt stellen.

Daarnaast kun je ook op het envelope symbooltje klikken om dan via het contactformulier van de site contact op te nemen met Martijn. In het contactformulier vul je onder andere in hoe je heet, wat je e-mailadres is en je bericht. Na alle informatie verwerkt te hebben kun je je bericht versturen naar de klantenservice van de site. Martijn doet er alles aan om alle binnenkomende berichten zo snel als mogelijk in behandeling te nemen en van een passend antwoord te voorzien.  


Martijn van Tongeren Reviews

We hebben nog geen reviews. Voel je vrij om je ervaringen te delen en schrijf een review over Martijn van Tongeren.

Bezoek Martijn van Tongeren

Schrijf een review